Iguazu - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Irene Lemmens - WaarBenJij.nu Iguazu - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Irene Lemmens - WaarBenJij.nu

Iguazu

Door: Irenelemmens

Blijf op de hoogte en volg Irene

24 November 2011 | Argentinië, Buenos Aires

Zo hier zijn we weer. Na de laatste avond in Cafayate, wat heel rustig was in het hotel met koppel Argentijnen gezin uit Ba met kids en koppel Fransen en wij. 'S morgens laatste ontbijtje buiten genuttigd en gedacht om even aan het zwembad te liggen nou dat kwam er even niet van, de man van het Argentijns gezin wil ons even goeie dag zeggen en we komen aan de praat en hebben daar meer als een uur staan kletsen over van alles en nog wat. Zo leuk en naderhand kwam de vrouw er ook nog bij. Adressen gewisseld en natuurlijk moeten we weer eens aanwippen in Buenes Aires. Afscheid genomen en ik dacht dat Limburgers meteen beginnen te zoenen maar zij zijn nog sneller. Echt zo leuk gepraat met die lui, hier hou je echt leuke contacten aan over. Ga meteen in maastricht wat leuks voor de kids halen en direct opsturen voordat het jaar om is. S'middags naar Cafayate geweest en door een leuke tip van de Argentijn naar een kleine bodega geweest, het meisje aldaar heeft ons een leuke rondleiding gegeven en ze praatte zo duidelijk en langzaam Spaans dat Peter alles heel goed heeft kunnen volgen en ik stond erbij als piet lul maar wist genoeg, als de wijn maar lekker is. Deze kleine bodega was ook weer een familie van de Etcharts waar wij in hun huis in Salta overnachten en moesten de groeten overbrengen van Monica aan Carlos in Salta. Doen veel aan contacten leggen deze reis, is het niet privé dan voor iemand anders. Ik heb me vergist dit was onze laatse nacht in Tolombon( heerlijk rustige omgeving) met nog minder gasten en wij vertrekken ook nog morgenvroeg. De volgende morgen lekker buiten gezeten en de route bekeken die we gaan rijden via de Quebrada de Cafayate naar Salta en waar we de auto weer inleveren. Wat een drukte als je al die rust gewend bent, was maar voor een avond maar toch een leuke stad. Vandaag de vlucht gelukkig gehad( gisteren en eergisteren vluchten naar Iguazu geannuleerd vanwege stakingen) en hier hebben we voor 2 nachten een verblijf in een jungle lodge. Bij aankomst wat in de omgeving gewandeld en zometeen een Argentijnse BBQ en morgenvroeg om 8.00 naar de Argentijnse kant van de watervallen en wat gaan we veel lopen!!!!!! 1 fles wijn hebben we al op en nu rennen voor de volgende en zien we wel met wie we nu aan de praat geraken, altijd leuk! Zo luitjes tot morgen, jullie liggen waarschijnlijk al in bed en wij gaan eten. Moet je echt aan wennen dat ze vrij laat dineren maar dat hoort erbij. Daaaag!!!

Peter en Irene