San Pedro de Atacama IV - Reisverslag uit San Pedro de Atacama, Chili van Irene Lemmens - WaarBenJij.nu San Pedro de Atacama IV - Reisverslag uit San Pedro de Atacama, Chili van Irene Lemmens - WaarBenJij.nu

San Pedro de Atacama IV

Door: Irenelemmens

Blijf op de hoogte en volg Irene

11 November 2011 | Chili, San Pedro de Atacama

Hallo hier zijn we weer. WE MADE IT TO THE TOP!!!!Het was vandaag een prachtige maar ook een zware klim naar de Cerro Toco met een frans koppel en de gids, dus weer lekker rustig.Bij het begin van de klim merk je al dat je bloedcirculatie veranderd, je krijgt te weinig zuurstof in je bloed en mag maar heel rustig in een constante ritme lopen en een constante zelfde ademhaling. Maar als je dan ook helemaal aan de top bent dan lopen de rillingen over je rug, zo mooi maar vooral voldaan vanwege je prestatie. We hadden geluk met het weer maar toch koud genoeg voor je helemaal in te pakken incl handschoenen en muts. S'avonds is het -20 en als het overdag heel hard waait dan blijf je maar heel even want dan word het meteen zo koud dat je nog geen foto's kunt maken,geen gevoel meer in je vingers. Prachtige uitzichten met aan een kant vulkanen, Bolivia en de uitgestrekte atacama etc. De terugweg ging natuurlijk sneller maar ook niet goed voor je bloedcirculatie, werden duizelig en je krijgt hoofdpijn. Maar daarom de rest van de dag rustig aan gedaan want je voelt je toch wat raar in je hoofd en morgen gaan we om 05.15 naar de Tatio Geisers, flinke trip en zal het eerste 1,5 uur behoorlijk koud zijn als we aankomen, moeten ons weer helemaal van top tot teen inpakken. Als de zon doorkomt kun je laag na laag weer uittrekken en zo houden we ons bezig, maar het blijft allemaal de moeite waard. Ik stop maar even want ik raak mijn concentratie even kwijt. Het gaat jullie goed en heel veel groetjes uit San Pedro,

Peter en Irene

• 12 November 2011 - 09:35

Jo:

Hallo avonturiers,

Zo te lezen vermaken jullie je uitstekend. Veel te zien, mooie landschappen,aardige mensen. Wij zijn benieuwd naar het mondelinge verslag over een week of twee. Jaaaaa de helft zit er op. Zo snel gaat het helaas. Hier tot nu toe alles o.k. Huis staat nog, bladeren verwijderd bij voordeur, garage en pad naar achter. Verwarming ook goed.
    Amuseer jullie en geniet nog van de komende weken.

Groet Jo en Josee

• 12 November 2011 - 10:54

Michel En Inge:

Wat maken jullie veel mee! Jullie moeten nu toch al vol indrukken zitten. En de helft zit er pas op. Dus dat wordt nog heel veel zien en doen! Geniet er nog van. Volgens mij moeten jullie thuis weer een maand bijkomen van deze vakantie ;-)

Groetjes oet Sjummert
    van Michel, Inge en de kids

• 12 November 2011 - 11:06

Monique&Maurice:

Schitterend allemaal, elke naam weer met afb.gegoogeld, is echt leuk om jullie zo te volgen. Ik vind het wel heel grappig dat de foto's gigantisch veel op de afb. van de west USA lijken. Net of ik die reis nu ook weer opnieuw beleef. Alleen dan geen geisers, die heb ik niet gezien maar voor de rest heel herkenbaar terwijl het heel ver uit mekaar ligt, vreemd.
    We zijn echt jaloers op jullie, heerlijk als ik moest kiezen tussen de 11/11 en dit dan wist ik het wel. BTW volgend jaar regelen we een groot scherm op het Oranjeplein. Veel te druk in MTR, 15u was het Vrijthof al afgesloten, waanzin wel oergezellig. En 2012 is het op zondag dan helemaal niet te doen. Dus lekker kort bij huis vieren. Ik moet alleen nog iemand voor de winkel die dag hebben haha. Yes we hebben groen licht van de bank, dus we gaan ervoor. Wel dan allemaal veel komen kopen dan kan ik 11/11/12 al een kracht inhuren. Maar eerst jullie 2 lekker genieten daar want het gaat allemaal veel te snel. We missen jullie,xxx

• 13 November 2011 - 19:15

De Buurtjes:

Wat een geweldige verhalen! We hebben altijd weer even het idee, dat we ook op vakantie zijn. Groetjes, LNSF